Від самого світанку працював селянин у полі. Коли втомився, сів на межі, дістав із торби глечик з водою та буханку хліба, щоби перепочити й трохи перекусити. Раптом пробігав повз нього вовк. Побачив, що чоловік збирається їсти, і підійшов ближче.
— Добрий день, чоловіче! — привітався вовк. — Бачу, їси щось смачненьке. А що то в тебе таке в руці?

— Це житній хліб, — відповів селянин.
— Ніколи ще такого не куштував. Але пахне так смачно, що аж слина котиться! — сказав вовк.
Селянин пожалів сіроманця й відламав шматок хліба. Той проковтнув із задоволенням і навіть облизався.
— Справжня смакота! — вигукнув вовк. — А де ти взяв такий чудовий хліб?
— Та сам зробив. Спочатку землю зорав плугом…
— І одразу отримав хліб? — здивувався вовк.
— Ні, потім посіяв жито…
— І вже тоді мав хліб?
— Та ні, — з усмішкою відповів чоловік. — Треба було ще дочекатися, поки воно зійде, викине колос, дозріє. Потім я його серпом зжав, у снопах висушив, молотив ціпом, у жорнах змолов борошно. А далі — замісив тісто, дав йому в діжі підійти, сформував буханці та спік у гарячій печі.
— Ого, яка довга робота! — похитав головою вовк. — Та смачний хліб, нічого не скажеш…
— А й справді, — погодився селянин. — Але що правда, то правда — без труда нема плода.
5 питань до казки “Без труда нема плода”, які допоможуть дітям краще зрозуміти зміст та мораль:
- Чому селянин вирішив перепочити на межі?
(Він втомився після важкої праці в полі.) - Що зацікавило вовка, коли він побачив селянина?
(Вовк побачив, що чоловік збирається їсти хліб, і зацікавився їжею.) - Чому вовк здивувався, коли дізнався, як робиться хліб?
(Бо не знав, скільки праці треба докласти, щоб спекти хліб.) - Як селянин пояснив процес виготовлення хліба?
(Він розповів, як орав землю, сіяв жито, жав, молотив, молов борошно і пік хліб.) - Який головний урок можна винести з цієї казки?
(Щоб отримати щось цінне, потрібно багато працювати — без труда нема плода.)